ENESEKAITSE KURSUSED - ICHF ESTONIA

INTERNATIONAL COMBAT HAPKIDO FEDERATION
Title
Go to content
REGISTREERI ENNAST KURSUSELE
ENESEKAITSE KURSUSED
Kursuste hinnakiri
Enesekaitse protsess on keeruliselt lihtne. Enesekaitseprotsessil on neli etappi: tajumine, hindamine, otsus ja reageerimine. Esimene etapp, taju, on sensatsiooniliselt loomulik. Enne kaitset saab inimene tajuda ohtu. See võib ulatuda läbi nägemismeele (nn. teid tabav löök), heli (teile suunatud ähvardused ja sõimud), puudutuse (keegi haarab teid sobimatul viisil) ja isegi intuitsiooni, nn kuues meel. Teine etapp võtab tajutava ohu ja analüüsib seda. Mis on rünnaku kiirus ja nurk ning millised on muutujad, mis võivad ohtu mõjutada, näiteks keskkond. See viib meid kolmandasse etappi - otsus. Otsustatakse, milline on selle ohu hajutamiseks sobivam meetod. Teine ja kolmas etapp on oma olemuselt väga mentaalsed. Neljas ja viimane etapp on reaktsioonietapp. Just siin võetakse tehtud otsus kasutusele, kasutades selleks konkreetse kaitse või neutraliseerimise tegevust või liikumist.
Meie koolituse eesmärk on toota need neli etappi viisil, mis on nii kiire, et tundub olematu. Neid kriteeriume silmas pidades võib kaitseprotsessi kvalifitseerida tõhusaks või ebaefektiivseks. Tõhus protsess kulgeb sujuvalt ja lõpeb ohu tõhusa neutraliseerimisega. Efektiivsel protsessil võib olla vigane ettekujutus, halvad otsused, ebatäpne hindamine või ebaefektiivne reaktsioon ei lõpe tõhusa neutraliseerimisega.
Kursuse lõppjärgus on protsess nii pingeline ja hetkeline, et rünnakut ei hinnata. Saades äärmiselt vilunud enesekaitse praktikuks, saab teie protsess läbi
analüüs ja kaitse nii sujuvaks, et kõrvaltvaataja seisukohast võib isegi tunduda, nagu lugesite agressori mõtteid.
Alustav õpilane: Kui algaja harjutab, tulevad kerged kõhklused rünnaku ja reageerimise vahel. Selle, mis kõhkluse põhjustab, võib omistada mitmesugustele teguritele. Ebakindlus või harjumatu tehnika tundmine on praktikas tavalised tegurid.Algava õpilase jaoks on oluline proovida jääda rahulikuks ja lõõgastuda. Seega koolitusel saavutatakse paanika kui kõhkluste allika kõrvaldamine. Treenides vastu simuleeritud rünnakute ja erinevate stsenaariumide abil vähendame ärevuse taset, mis sageli kaasneb rünnakul. Kuna õpilane puutub kokku konkreetse stsenaariumiga ja tutvub rohkemate vastustega on õpilasele vähem tõenäoline, et ta satub paanikasse. Pärast seda, kui õpilane õpib lõõgastuma ja rahulikuks jääma, peab õpilane end koolitama, et vähendada viivitust tajumise hindamisest ja otsuseni. Selle saavutamiseks harjutatakse erinevaid tehnikaid koostöös partneriga et mõista keha reageerimise autonoomiat. Ärge laske oma egol takistuseks saada. Töö koostöös rünnaku, kaitse ja vasturünnaku keeruka olemuse paremaks mõistmiseks  saab algav õpilane välja töötada tugeva enesekaitsetehnika arsenali, mida valida. See on muidugi rünnaku hindamisel abiks. Aja jooksul saab õpilast rohkem
kindel suutlikkuses kiiresti tajuda tema vastu rakendatavat rünnakut. See on saavutatud
konkreetse rünnaku korduva kasutamisega. Pidev harjutamine viib tulemuseni hindamis- ja otsustusprotsessis.
Combat Hapkidos on palju tehnikaid, mis on väga tõhusad, kuid nagu kõigi võitlussüsteemide puhul, ajastus, täpsus ja nõuetekohane täitmine on hädavajalikud. Teaduslikult usaldusväärne tehnika ei toimi, kui selle kaitse on liiga hilja või liiga vara. Täiuslikult ajastatud kaitse ei pruugi olla efektiivne, kui tehnika on sooritatud valesti. Samuti on oluline märkida, et isegi ebateaduslikult mõistlikud tehnikad võivad osutuda aeg-ajalt efektiivseks. Selle põhjuseks võivad olla ründaja füüsilised või psühholoogilised nõrgad küljed,kuid seda ei tohiks arvestada iga sarnase olemusega enesekaitse olukorras. Reaktsioonietapp on ka alustavate õpilaste jaoks erinev. Õpilane peab seda meeles pidama,et ükski tehnika ei lähe esmakordselt täiuslikuks. Keha treenimiseks on vaja aega ja kasutage oma anatoomia teatud osi relvadena agressori vastu. Õpilased peavad õppima, kui palju jõudu vaja läheb. Kõige olulisem on lõõgastuda ja ärge muutke oma Hapkido oskuste arendamist pingeliseks. Õpingute edenedes saate aru, et häireid, mis põhjustavad viivitusi kaitseprotsessi võib liigitada sisemiseks või väliseks. Need on sisemised haired mis tuleb sinu meelest. Hirm, närvilisus, teine äraarvamine, fookuse ja keskendumisvõime kaotus. Välised häired on need, mis tulevad teie ründajalt või ümbritsevast keskkonnast, s.o.helid, lõhnad, liigutused. Isegi ilm võib mõjutada enesekaitseprotsessi.
Enesekaitse tehnikad
Enda kaitseks kasutatavate tehnikate,taktikate arv ja mitmekesisus on lõpmatu. Tehnikate keerukus erineb ainult ühest lihtsast liigutusest, mis hõlmavad mitmesuguseid käelööke,jalalööke, liigese manipuleerimist või kägistamise tehnikaid, mis võivad kohati olla surmavad.
Paljudes võitluskunstide koolides on enesekaitse õpetamiseks väga jäik meetod. Iga enesekaitse
õpetataval tehnikal peab olema oma number. Nii saavad võitluskunstnikud öelda: “Meie kursuse lõpus peate teadma selliseid ja palju teisi erinevaid tehnikaid. ” Tore! See on nii tavaline
Enesekaitse õpetamise  meetod ja see töötab vahel tõesti hästi, kuid kui jõuab kätte hindamisaeg, võib osa õpitust ununeda ja teil tekib vale turvatunne. Tõhus enesekaitse ei seisne selles, kui palju erinevaid tehnikaid  teate või kui hästi sa tead nende taga olevaid mõisteid! Sest mida te kavatsete teha, kui ründaja ei ründa ühelgi ettenähtud meetodil?
Enesekaitsest rääkides mõtleb enamik meist tervele reale liikumis harjutustele. Me näeme mingit liikumisvormi, mis on mõeldud teie tasakaalustatud asendisse asetamiseks; mingi liikumine
ette nähtud rünnaku kõrvalejuhtimiseks; ja teatud tüüpi vasturünnakud. Mõelgem ainult praegu mitmesugused individuaalsed liikumised, millest need sarjad koosnevad, ja nende eesmärgid. Sõltumata sellest, kui lihtne või kui keeruline on enesekaitsetehnika, saab selle alati jagada erinevateks osadeks.
Kuigi on tõsi, et mõnikord esinevad need osad samaaegselt või võib neid olla mitu
Sel eesmärgil on nendel kõige põhilisem alati üksainus põhifunktsioon, mida nad peavad täitma, tehnika peab töötama.
Teine oluline aspekt on realism. Enesekaitset harjutades on oluline harjutuste ohutus. Liigeste lukkudel ei tohiks olla kontrollimatut väänamist. Siiski veenduge, et teie koolitus oleks realistlik, peaksite reageerima nii, et oleksid löögid maandatud või oleks piisav surve rakendus liigestele. See realistlik reaktsioon aitab teie partneril näha, kuidas tema tehnikad toimivad. See võimaldab tal ka tehniliste võtete tõhusust õigesti hinnata, andes talle seega võimaluse muudeks järelmeetmeteks ja viimistlusteks. Seda nimetatakse keha autonoomiaks.
Pidage alati silmas oma füüsilisi piiranguid. Meil kõigil on tugevaid ja nõrku külgi mis
on meie endi jaoks ainulaadsed. Kuigi teie oskused paranevad praktikaga, on mõned tehnikad
mis pole lihtsalt kõigile sobivad. Need selguvad treenides. Kui see nõuab suuremat jõudu, osavust või kiirust, siis pole see realistlik. Kui uurite meetodeid ja tehnikaid, kui miski pole teie jaoks efektiivne esmalt ärge visake seda kohe kõrvale, töötage selle kallal, harjutage seda ja treenige ennast oma keha parendamiseks nii et teil oleks tehnika efektiivseks muutmiseks vajalikud oskused. Vahel võib juhendaja anda õpilasele tehnika, mis pole kõigi jaoks efektiivne
kuid on mõne jaoks efektiivne nende erilise jõu, kiiruse või osavuse tõttu. Õpilasena pidage meeles olla avatud ja usaldada oma juhendajat. Investeerige oma arengusse!
LIITU MEIEGA JUBA TÄNA!
Pangakonto klubi liikme- ja kuumaksu  tasu maksmiseks.
SPORDIKLUBI COMBAT HAPKIDO ESTONIA
SEB BANK IBAN EE311010220272244228

Selgitusse: Grupp(Combat Hapkido,Enesekaitse või Eratreening)
Nimi(õpilase):Mati Karu
Juuni treeningtasu
ICHF ESTONIA
SÕLE 40,COMBAT HAPKIDO DOJANG
10317 Tallinn (Estonia)
+372 556 78183
+372 552 4634 (VENE KEELES)
INFO@COMBATHAPKIDO.EE
© 2020 Combat Hapkido Estonia. All rights reserved
Back to content